واشر سرسیلند چیست و چه وظیفه ای دارد ؟

واشر سرسیلند چیست و چه وظیفه ای دارد ؟

  • تاریخ ارسال: 1400/01/15
  • تعداد نمایش: 229
  • گروه:

واشر سر سیلندر چیست ؟

واشر سر سیلندر یک قطعه از جنس پنبه نسوز، فولاد و مس است و کار اصلی آن آب بندی فضای بین سیلندر و سر سیلندر است. این واشر نقش مهمی دارد و در صورتی که مشکلی برای آن به وجود بیاید این فضای آب بندی خراب شده و باعث نشت گاز از محفظه احتراق، نشت آب از کانال های آب و نشت روغن از کانال های روغن می شود. در چنین شرایطی معمولا می گویند که موتور آب و روغن قاطی کرده است.

دلایل سوختن واشر سرسیلندر:

  • کم بودن آب رادیاتور
  • خنک نشدن آب رادیاتور به دلیل مشکل در فن پشت رادیاتور
  • بروز مشکل در ترموستات
  • بروز مشکل در واتر پمپ
  • مشکل در شلنگ های ورودی و خروجی آب  بین رادیاتور و موتور

نکته: به هر دلیلی اگر آب به موتور نرسد ویا آب خنک نشود ممکن است واشر بسوزد. پس مهمترین کار این است که همیشه حواستان به درجه آب رادیاتور باشد. ممکن است حتی به دلیل سوختن رله مربوط به فن رادیاتور ، دمای آب بالا برود و در این شرایط ادامه رانندگی صدمات سنگینی به خودرو وارد می کند.

 

در شرایط جوش آوردن خودرو چکار کنیم ؟

در این شرایط بلافاصله خودرو را متوقف کرده و به وسیله بکسل کردن آن را به تعمیرگاه می رسانیم. اما اگر تعمیرگاه نزدیک بود میتوان با اقداماتی دوباره به رانندگی ادامه داد تا به تعمیر گاه رسید. در این شرایط ابتدا درب مخزن روغن موتور را باز می کنیم تا آبی که با روغن قاطی شده است بخار گردد. در چنین شرایطی ممکن است آب رادیاتور هم به جوش آمده و مقداری از آن تخلیه شده باشد که می توان با هواگیری و اضافه کردن آب به رادیاتور، مسیر کوتاه تا تعمیرگاه را پیمود. البته اگر اب را در چند مرحله به رادیاتور اضافه کنید موجب خنک شدن سریعتر موتور می شود.

اگر بعد از اضافه کردن آب، دوباره امپر بالا رفت قطعا مشکل جای دیگری است.

 

علائم سوختن واشر سرسیلندر:

  • کم کردن آب رادیاتور در صورتی که نشتی وجود ندارد
  • مشاهده روغن در آب رادیاتور
  • باد کردن شلنگ های متصل به رادیاتور
  • خارج شدن دود سفید از موتور موقع روشن شدن صبح هنگام

 

 

نظرات

حاصل جمع : Captcha