نشانه های خرابی دیفرانسیل جیست ؟

نشانه های خرابی دیفرانسیل جیست ؟

  • تاریخ ارسال: 1400/01/15
  • تعداد نمایش: 345
  • گروه:

دیفرانسیل چیست ؟

دیفرانسیل قطعه بسیار مهمی است که در مجموعه قطعات انتقال قدرت قرار می گیرد. این قطعه وظیفه دارد تا گشتاور یا نیروی تولید شده از موتور را دریافت کند، و سپس با تقسیم کردن این نیرو، مقدار مساوی از آن را به هر یک را به چرخ ها منتقل کند. این نیرو در نهایت باعث چرخیدن چرخ ها خواهد شد. از این رو این نیرو باید به صورت مساوی تقسیم شود و در صورتی که اختلالی در ان به وجود بیاید ممکن است یک چرخ نیروی بیشتری دریافت کند و همچنین ممکن است این نیروی اضافی باعث کشیده شدن خودرو و ایجاد خطر گردد.

 

علائم خرابی دیفرانسیل:

  • صداهای زیادو واضح که نمی توان آنها را نادیده گرفت. اینگونه موارد معمولا بر اثر استفاده از روغن های نامرغوب و یا تاخیر در تعویض آنها به وجود می آید.
  • بوی سوختگی از گیربکس یا دیفرانسیل
  • ساییدگی لاستیک های عقب
  • لرزش خودرو
  • صدای زوزه هنگام فشار دادن بیشتر پدال گاز: معمولا به دلیل لقی بین کراینول و پینیون و یا خراب شدن بلبرینگ های درون دیفرانسیل است.
  • بریدن پلوس
  • بیرون زدن چرخ های عقب
  • صدای ضربه
  • شنیده شدن صدا هنگام دور زدن
  • بیرون زدن واسکازین از چرخ ها
  • خرابی کاسه نمدها
  • گرم شدن دیفرانسیل

دیفرانسیل با آنکه ساختار ساده ای دارد، تعمیرات آن نیاز به تخصص بالایی دارد. در این گونه موارد به تعمیر کاران با تجربه مراجعه نمایید.

تفاوت صدای دیفرانسیل و گیربکس:

صدای دیفرانسیل معمولا در دورهای بالا و سرعت های زیاد قطع و وصل می شود اما صدای گیربکس در هر دنده ای که حرکت کنیم به گوش می رسد و در صورت خلاص شدن خودرو این صدا قطع می شود.

 

نگهداری ای دیفرانسیل :

مهمترین کاری که یک راننده می تواند انجام دهد توجه به واسکازین دیفرانسیل می باشد. بازبینی واسکازین خودرو می تواند بهترین کار باشد چرا که ممکن است بر اثر عواملی مثل رانندگی در آب، آب به داخل دیفرانسیل نفوذ کرده و مشکلاتی را به وجود بیاورد. همچنین در هر بار بازبینی نیاز نیست تا واسکازین تعویض شود بلکه می توان به آن اضافه کرد.

 

گرم شدن دیفرانسیل به چه معنی است ؟

دیفرانسیل یک هواکش دارد که در واقع یک سوراخ کوچک است و یک لوله کوچک به آن متصل است. دیفرانسیل هم نیاز به تهویه مناسب دارد و در صورت گرفتگی این سوراخ، تهویه دیفرانسیل به مشکل خورده و موجب گرم شدن آن می شود. در صورت گرفتگی این سوراخ ، چون فشار زیادی درون دیفرانسیل  ایجاد می شود، کاسه نمد آسیب می بیند. در این صورت واسکازین از محل اتصال پلوس به چرخ ها بیرون می زند.

 

نظرات

حاصل جمع : Captcha