نخستین تجربه رانندگی با فیدلیتی، کراس اور جدید بهمن موتور

نخستین تجربه رانندگی با فیدلیتی، کراس اور جدید بهمن موتور

این روزها بازار خودروی کشور پر شده از انواع و اقسام کراس اوورهای چینی، اتفاقی که از یک دهه قبل آغاز شد و انقدر ادامه یاقت تا اکنون، شاهد عرضه بیش از 20 مددل انواع کراس اوور و SUV های ساخت چین در بازار کشور باشیم، اما اکنون بهمن موتور پس از عرضه موفق محصولات هاوال و نیز دیگنیتی، تصمیم گرفت با خرید امتیاز پلتفرم یکی از کراس اورهای با کیفیت چین، گامی بلند برای افزایش داخلی سازی و عرضه محصول با تیراژ بالا و قیمت مناسب بردارد، در این راستا گروه بهمن، اقدام به خرید پلتفرم فیدلیتی،  که در وقع یکی از محصولات برند جتور، شاخه لوکس چری چین کرده است.
فروش فیدلیتی، محصول جدید بهمن به زودی و در نخستین هفته تابستان سال جاری آغاز خواهد شد، به همین دلیل روز جمعه گذشته و به دعوت این شرکت خودروساز به محل نمایندگی و شوروم مرکزی بهمن موتور رفتیم تا از نزدیک با این محصول جدید آشنا شده و تجربه رانندگی کوتاهی نیز با آن داشته باشیم. 

ابعاد و اندازه فیدلیتی
فیدلیتی، یک شاسی بلند متوسط با 4735 میلیمتر طول، 1900 میلیومتر عرض و 1710 میلیمتر ارتفاع است، ابعادی که این خودرو را قابل قیاس با خودرویی نظیر هیوندای سانتافه کرده است، طول فیدلیتی 35 میلیمتر بلندتر از سانتافه است و عرض آن نیز 20 میلیمتر بیشتر از محصول معروف هیوندای می‌باشد، همچنین فیدلیتی در ارتفاع نیز 20 میلیمتر از سانتافه بلندتر است، این خودرو قرار است در دو تیپ 5 و 7 نفره (به انتخاب مشتری)به بازار عرضه شود.

طراحی ظاهری فیدلیتی در نمای جلو با وجود جلو پنجره بزرگ و و اتصال کرومی هوشمندانه آن به چراغ های جلو کاملا مدرن و جذاب انجام شده، همچنین چراغ های دی لایت 4 تایی که با ظرافت در سپر جلو تعوبیه شده اند نیز هماهنگی مناسبی با سایر اجزای جلوی خودرو دارند. 
در نمای جانبی فیلدیتی اما، نکته ای که در نگاه اول جلب توجه می‌کند، استفاده از رینگ های آلومینیومی 20 اینچی است که به ابهت نمای جانبی خودرو افزوده و به خوبی فضای گلگیر خودرو را پر کرده اند، همچنین شاهد به کارگیری خطوطی افقی بر روی درب و گلگیرها هستیم که وظیفه ایجاد ارتباط بین چراغ های جلو و عقب خودرو را به خوبی انجام داده اند، و در نمای عقب، با وجود اینکه چراغ ها هارمونی مناسبی با چراغ های جلو دارند، اما در کل شاهد طحی ساده بر رو درب صندوق هستیم، در انتها نیز دو خروجی کرومی اگزوز بر روی سپر خودرو جلب توجه می‌کنند.

فضای کابین فیدلیتی

طراحی کابین فیدلیتی با وجود مجموعه ای از نشانگرهای دیجیتالی پشت کیلومتر و نمایشگر لمسی 11 اینچی در میانه داشبورد بسیار مدرن انجام شده و سازنده سعی کرده با تلفیق استفاده از چرم مصنوعی و پلاستیک با کیفیت در کنار قطعاتی به رنگ آلومینیوم براق فضایی لوکس برای راننده و سرنشینان ایجاد کند

دوخت با کیفیت چرم فرمان و صندلی‌ها و نیز وجود لیست بلند بالای امکانات و تجهیزات رفاهی ایمنی فیدلیتی، جایی برای شکایت باقی نگذاشته است. 

امکانات رفاهی و ایمنی فیدلیتی

گروه بهمن در بخش امکانات ایمنی، فیدلیتی ره به 4 کیسه هوا، دوربین 360 درجه با قابلیت ضبط تمامی وقایع، رادارهای نقطه کور و هشدار خروج از خط، سیستم های کمکی ترمز و کنترل پایداری و کشش و.... تجهیز کرده است، این خودرو همچنین در زمینه امکانات رفاهی هم با دست پر به بازار آمده تا خریداران طیف گسترده ای از آپشن های رفاهی از سانروف پانوراما گرفته تا سیستم بازکن خودکار درب صندوق عقب، فرمان برقی، صندلی برقی، اتوهلد و...را تجربه کنند. 
به جرات می توان گفت که فیدلیتی در سگمنت خود بالاترین سطح آپشن های رفاهی را ارائه کرده و می‌توان ادعا کرد که دیگر رقبا حتی در رده های قیمتی بالاتر، چنین حجمی از امکانات رفاهی را تاکنون عرضه نکرده اند.


مشخصات فنی فیدلیتی
قوای فنی فیدلیتی پیش از این تاحد زیادی جواب خود را در ایران پس داده است. پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو و گیربکس دو کلاچی که بر روی فیدلیتی استفاده شده، در واقع با موتور و گیربکس چری تیگو ۷ مشابهت کامل دارد و این مجموعه موتور و گیربکس در شرایط ایران و با توجه به شرایط آب و هوایی، ترافیکی و سوختی در ایران تاحد زیادی کارایی خود را نشان داده است.  البته به این نکته نیز باید اشاره کنیم که با تنظیم متفاوت برنامه های نرم افزاری موتور، قدرت و گشتاور تولیدی این پیشرانه نسبت به مدل مورد استفاده توسط چری اندکی افزایش یافته و به ۱۵۵ اسب بخار و ۲۳۰ نیوتن متر رسیده است. 

تجربه رانندگی با فیدلیتی
پس از بازدید و عکاسی از خودرو در شوروم مرکزی، نوبت به تست سواری و رانندگی فیدلیتی رسید، متاسفانه این تست در روز جمعه برگزار می‌شد و با توجه به حضور پر شمار افراد دلال در نزدیکی محل تست(تعویض پلاک چیتگر) که موجب شلوغی و ایجاد ترافیک شده بودند، مسئولین گروه بهمن در جهت حفظ زمانبندی و ایمنی برنامه، اقدام به تغییر و محدود کردن مسیر تست به خیابان های اطراف شوروم مرکزی کردند. 
با نشستن پشت فرمان فیدلیتی، ارگونومی قابل قبول صندلی راننده جلب توجه می‌کرد، همچنین پس از روشن کردن پیشرانه و شروع حرکت، نرمی بسیار زیاد و سبک بودن فرمان خودرو حتی در سفت ترین حالت تنظیم شده نیز کاملا غافلگیر کنده بود، خوشبختانه مکانیزم کمکی برقی فرمان، با افزایش سرعت خودرو به تدریج مقاومت بیشتری ایجاد کرده و باعت افزایش سفتی فرمان می شد تا ایمنی رانندگی نیز حفظ شود.  در هنگام حرکت دید راننده به جلوی خودرو نسبتا مناسب بوده و وجود سیستم های کمکی نظیر رادارها و دوربین 360 نیز به هرچه راحت تر شدن رانندگی با فیدلیتی کمک می‌کرد، هرچند کیفیت تصویر سیستم دوربین 360 خودرو، اندکی با انتظارات تفاوت داشت، فیدلیتی با دو مد رانندگی اکو و اسپرت راهی بازار شده، دو حالتی که بر خلاف برخی دیگر از رقبا، اختلاف شتاب و عملکرد کاملا محسوسی برای فیدلیتی ایجاد می‌کردند.

نظرات

حاصل جمع : Captcha